Stowarzyszenie kibiców Lechii Gdańsk
  • Zmiana lokalizacji sklepu

Od początku listopada zmieniła się lokalizacja Oficjalnego Sklepu Kibiców Lechii Gdańsk. Od teraz znajdziecie nas 20 metrów dalej - Podwale Staromiejskie 93.
    Nowy sklep, nowe możliwości, nowe marki! Zapraszamy!

• Sklep internetowy Lwów Północy

Zapraszamy na zakupu do nowego sklepu internetowego Lwów Północy http://sklep.lwypolnocy.pl

Współpraca

Opublikowany poniedziałek, 24 marca 2014

"Tak się bawią ludzie..." - relacja z Poznania

Obecna runda nie rozpieszcza kibiców Lechii w podróżach za swoją drużyną. Wiedzieliśmy, że zostaniemy wpuszczeni tylko w Poznaniu i Wrocławiu. Czas szybko pokazał, że fanatycy z Gdańska są stęsknieni za wyjazdami i pula 1000 biletów rozeszła się bardzo szybko co potwierdziło, że naszym środkiem transportu zostanie specjalnie wynajęty pociąg. Dodatkowa pula biletów przekazana przez klub z Poznania również znalazła swoich nabywców i ostatecznie na sektorze pojawiliśmy się w 1250 głów, wśród których byli przedstawiciele wszystkich zgód.

Na kilkadziesiąt godzin przed wyjazdem pojawiło się realne zagrożenie eskapady pociągiem specjalnym. PKP wraz z pewną służba mundurową zażądały dołączenia dodatkowego wagonu, w którym podróżować mieliby nieproszeni goście w białych kaskach. Fani zapowiedzieli, iż w takim przypadku rezygnują ze „specjala” i ruszają każdy na własną rękę. Wówczas okazało się, iż można się wycofać z absurdalnej decyzji i do Poznania ruszyliśmy pociągiem.

Skład wypełniony fanatykami spod znaku BKS-u wyruszył z Gdańska kilka chwil po godzinie 10. Podróż minęła spokojnie i punktualnie przed godziną 16 zameldowaliśmy się w Poznaniu. Wejście przebiegało sprawnie i wszyscy z sporym zapasem czasu zameldowaliśmy się w sektorze gości przy ulicy Bułgarskiej. Doskonale tego dnia zaprezentowały się fankluby Lechii, które do Poznania przybyły w blisko 500 osób. Nie zabrakło żadnego z oficjalnych FC, co z pewnością cieszy.
Już przed meczem dało się wyczuć, że ten mecz dla kibiców będzie wyjątkowo ciekawy a animozje kibicowskie można było odczuć przed pierwszym gwizdkiem sędziego. Tego dnia na płocie zawisły flagi : CHWM, Lechia Gdański Pięści, Malborscy Lechiści, Pruszcz Gdański, Lechia Karwiny, LGFT, Forza Lechia Chełm, FZGT Chojniczanka oraz flagi Gryfa i Czarnych Słupsk. Pojawił się również transparent „Giczu Trzymaj Się”.

Od początku meczu głośnym dopingiem wspieraliśmy swoją jedenastkę. Doskonale niosła się pieśń „BKS, każdy kibic wie, co to jest”. Nie brakowało również pozdrowień dla braci z Wrocławia, Krakowa oraz Księstwa Słupskiego. Na mecz nie pozwolono nam wnieść malowanej sektorówki. Zakazano również flag na kijach. Tymczasem na kwadrans przed zakończeniem meczu na trybunach pojawiły się pasy materiału, które połączone stanowiły sektorówkę w najpiękniejszych barwach. Do tej pory nie udało się rozwiązać zagadki, jak owe pasy znalazły się na trybunach ;). Chwilę później została odpalona pirotechnika, która przy naszym głośnym dopingu stanowiła kulminacyjny moment tego spotkania. Pokazaliśmy gospodarzom, jak się bawią ludzie, kiedy Lechia gra ;).

Mecz zakończył się porażką naszej drużyny, lecz nie miało to wpływu na nastroje w sektorze. Pokazaliśmy naszym zawodnikom, że jesteśmy z nimi w każdej chwili oraz uświadomiliśmy im, że w wtorkowym meczu pucharu Polski liczy się tylko awans.

Pół godziny po zakończeniu spotkania zostaliśmy wypuszczeni z sektora i udaliśmy się do podstawionych autobusów, które odwiozły nas na stację.

Powrót minął na integracji umilanej napojami oraz głośnymi śpiewami do samego Gdańska. Na miejsce przybyliśmy około godziny 3:00.

Teraz pozostało nam tylko czekać na rozstrzygnięcia, w której ósemce znajdzie się nasz zespół po zakończeniu rundy wiosennej. Przypominamy też, że trzeba pomóc naszym piłkarzom w wywalczeniu awansu w Pucharze Polski. Bądźmy dwunastym zawodnikiem w wtorkowym meczu z Jagiellonią!