Stowarzyszenie kibiców Lechii Gdańsk
  • Zmiana lokalizacji sklepu

Od początku listopada zmieniła się lokalizacja Oficjalnego Sklepu Kibiców Lechii Gdańsk. Od teraz znajdziecie nas 20 metrów dalej - Podwale Staromiejskie 93.
    Nowy sklep, nowe możliwości, nowe marki! Zapraszamy!

• Sklep internetowy Lwów Północy

Zapraszamy na zakupu do nowego sklepu internetowego Lwów Północy http://sklep.lwypolnocy.pl

Za nami dziesiąty, przedostatni dzień Biało-Zielonych Wakacji, podczas których „Lwy Północy” goszczą grupę naszych rodaków z Wileńszczyzny. Nasi mali goście tym razem odwiedzili miasto kolejnego prężnie działającego fanklubu – Pruszcz Gdański, gdzie czekało sporo atrakcji i emocji. Ale po kolei.
Poranną zbiórkę ustaliliśmy na godzinę 9 i właśnie o tej porze udaliśmy się zwartą kolumną w trasę. Pierwszym punktem docelowym stał się teren 49. Bazy Lotniczej w Pruszczu Gdańskim. Na samym początku odwiedziliśmy kwaterę główną dowódcy, w której mieściło się muzeum. Żołnierz opowiedział nam ciekawe historie bazy oraz informacje o legendarnym 49. Pułku Śmigłowców Bojowych.

Następnym punktem naszej wycieczki była straż pożarna stacjonująca przy lotnisku. Strażacy zademonstrowali naszym małym gościom przyrządy i wozy strażackie oraz technikę „gaszenia pożarów” i walki z żywiołem, co było bardzo radosnym przeżyciem.

Ostatnim punktem zwiedzania Bazy Lotniczej było oczekiwane przez dzieci hangary ze śmigłowcami bojowymi. Ku uciesze naszych gości mogli je dokładnie obejrzeć oraz zasiąść w kabinie pilota co było nie lada przeżyciem. Z zapartym tchem podziwiały siłę i wielkość Mi-24.

Dzięki zaangażowaniu Lechistów z Pruszcza Gdańskiego oraz przychylności Hotelu Chopin, dzieci wraz z opiekunami mogły skosztować przepyszny obiad w atrakcyjnej cenie. Jak to stwierdziły siostry: „tutaj zostaliśmy potraktowani po królewsku”. Dwa dania oraz deser w postaci naleśnika z lodami pozwoliły zapomnieć o trudach dnia i wskrzesić kolejne zapasy energii. A ta była niezwykle potrzebna, gdyż czekała na nas jeszcze Faktoria.
W Międzynarodowym Bałtyckim Parku Kulturowym Faktoria spędziliśmy pod okiem pani przewodnik kilka godzin, a dzieci odbyły niezwykle interesującą podróż w przeszłość – bursztynowym szlakiem.

Najpierw za pomocą filmu zapoznały się z historią, mogły również podziwiać niesamowite eksponaty oraz bursztyny.
Następnie zwiedziliśmy pozostałe chatki oraz nasi goście uczyli się lepić z gliny. Jak widać ich dzieła były bardzo ciekawe i dobre w wykonaniu. Tutaj należy podziękować Paniom, które nas wszystkiego cierpliwie nauczyły.

W kolejnej części wizyty w Faktorii „nasze krasnoludki” uczyły się strzelania z łuku. Jak to większość stwierdziła nie była to taka łatwa sprawa, ale najważniejsze były chęci.

Niesamowite emocje wśród całej wycieczki wywołała Faktoriańska koza, która to wywołała sporo uśmiechu na twarzach wszystkich uczestników 
Na koniec zjedliśmy przepyszne ziemniaczki, przygotowane podczas naszego pobytu i udaliśmy się w drogę powrotną do Sobieszewa.

Z tego miejsca chcielibyśmy podziękować:
Burmistrzowi Pruszcza Gdańskiego – Panu Januszowi Wróblowi oraz Panu Piotrowi Pułkowskiemu – Dyrektorowi Centrum Kultury i Sportu w Pruszczu Gdańskim, za możliwość bezpłatnego zwiedzenia Faktorii wraz z wieloma atrakcjami,
Dowódcy 49. Bazy Lotniczej w Pruszczu Gdańskim za możliwość zwiedzenia bazy, żołnierzom oraz strażakom, którzy nas gościli, Hotelowi Chopin za przepyszny obiad i deser oraz naszym chłopakom z fan clubu za pomoc w ogarnięciu dnia pełnego atrakcji.

Biało-Zielone Wakacje 2012 to inicjatywa Stowarzyszenia Lwy Północy, której wynikiem jest zorganizowanie dwutygodniowych wakacji grupie dzieci z polskich rodzin z Wileńszczyzny. Pobyt dzieci w Gdańsku jest w całości finansowany ze środków własnych Stowarzyszenia oraz dobrowolnych zbiórek organizowanych wśród kibiców, a także dzięki nieocenionej pomocy szeregu instytucji, osób prywatnych oraz kibiców.

Jest to już piąta edycja Biało-Zielonych Wakacji. W poprzednich latach akcja odbywała się w formie wakacyjnych wymian dzieci z ośrodków opiekuńczo-wychowawczych, które Stowarzyszenie Lwy Północy organizowało wspólnie z zaprzyjaźnionymi stowarzyszeniami kibiców z Krakowa. Dzieci z wyżej wymienionych miast przyjeżdżały do Gdańska, gdzie Stowarzyszenie zapewniało im pobyt oraz szereg wakacyjnych atrakcji. Podopieczni z Gdańska w podobny sposób spędzali czas w Krakowie.