Stowarzyszenie kibiców Lechii Gdańsk
  • Zmiana lokalizacji sklepu

Od początku listopada zmieniła się lokalizacja Oficjalnego Sklepu Kibiców Lechii Gdańsk. Od teraz znajdziecie nas 20 metrów dalej - Podwale Staromiejskie 93.
    Nowy sklep, nowe możliwości, nowe marki! Zapraszamy!

• Sklep internetowy Lwów Północy

Zapraszamy na zakupu do nowego sklepu internetowego Lwów Północy http://sklep.lwypolnocy.pl

W dniu dzisiejszym przybyła do Gdańska grupa dzieci z Wileńszczyzny, którą będziemy gościć w ramach Biało-Zielonych wakacji. Na naszej stronie będziemy prezentować relację z pobytu naszych małych rodaków, który mógł dojść do skutku dzięki braci kibicowskiej.

Pierwszy dzień poświęciliśmy na zwiedzenie Gdańska – trzeba było bowiem małych gości z Wileńszczyzny wprowadzić w progi naszego ponad tysiącletniego miasta. Pomimo ostatnich burz i ulew, pogoda dopisała i mogliśmy zacząć spacer po Gdańsku na Górze Gradowej, skąd można było podziwiać malownicze piękno naszego grodu. Dzieci duże zainteresowanie okazały nie tylko zabytkowej części Gdańska, ale i monumentalnym dźwigom położonym na terenie stoczni. Na Górze Gradowej nasi goście dowiedzieli się o historii powstania gdańskiego, słowiańskiego grodu, Starego i Prawego (Głównego) Miasta, o rzezi Gdańskiej, Zamku Krzyżackim, a także o przyczynach powstania zwiedzanych fortyfikacji.

Następnie udaliśmy się na szybki spacer po Starym Mieście, podziwiając już z bliska Ratusz Staromiejski, Pomnik Heweliusza, Młyny, Kościół Świętej Katarzyny. Na Głównym Mieście przykuły naszą uwagę: Baszta Jacek, Kościół Świętego Mikołaja, - przeszliśmy przez ulicę Lawendową i mieliśmy małą przerwę przy kaplicy Królewskiej i Fontannie Czterech Kwartałów (która oczywiście jak zawsze najmłodszym przypadła bardzo do gustu). Dalej podziwialiśmy: kościół Najświętszej Maryi Panny, Zbrojownię, Plebanię i ulice Mariacką, Długie Pobrzeże – oczywiście z odwiedzeniem Żurawia, oraz Długi Targ z Zieloną Bramą, Neptunem, Ratuszem Głównego Miasta, Złotą Bramę i Katownią. Dzięki uprzejmości dr Janusza Trupindy oraz Dyrektora Muzeum Historycznego Miasta Gdańska Pana Adama Koperkiewicza mogliśmy zwiedzić Ratusz Głównomiejski i Dwór Artusa, gdzie nie tylko odwiedziliśmy takie wyjątkowo piękne wnętrza, jak to należące do Sali Czerwonej, ale mogliśy też podziwiać wystawę dotyczącą trójmiejskiego sportu (ze specjalną gablotą poświęconą Lechii Gdańsk), oraz wystawę pokazującą powstanie naszego bursztynowego stadionu na Letnicy. Niemałe zaskoczenie spotkało jedną z pracownic, która jak się okazało miała rodzinę pochodzącą z Nowej Wilejki, a więc z miejscowości, z której przybyli nasi goście.

Po tak długiej i wyczerpującej wycieczce udaliśmy się do Medisona, gdzie dzięki uprzejmości restauracji Sphinx zjedliśmy przepyszny (zdaniem naszym i zdaniem dzieci) obiad i gdzie czekała niewątpliwie najbardziej poruszająca (dosłownie i w przenośni) atrakcja tego dnia, czyli "kino 5 D". Takich wrażeń życzymy każdemu, bo filmowe animacje doprowadziły wszystkich do takiego stanu, że z sali kinowej dobiegały szaleńcze piski i krzyki, a po wyjściu z sali wszystkie dzieci uśmiechały się od ucha do ucha, niepewnie jeszcze stąpając po centrum handlowym.

Po tych jakże szaleńczych atrakcjach dzieci udały się do kościoła Świętego Mikołaja na mszę świętą, po której jeszcze odwiedziły stadion żużlowy, gdzie mogły wspierać GKS Wybrzeże Gdańsk w potyczce z Unią Leszno - podziękowania dla klubu Wybrzeże za umożliwienie wejścia i obejrzenia meczu. Ryk Motorów, żużlowy pył i specyficzny zapach "czarnego sportu" (pomimo – nazwijmy to – "średniej" postawy naszego gdańskiego zespołu) był ziarnem rzuconym na podatny grunt.

Po tym dniu pełnym atrakcji dzieci wróciły na nocleg do Sobieszewa i już zbierają siły na  kolejny dzień pełen gdańskich atrakcji.